Krystianowy codziennik „Objawienie Mesjasza ” 09.04.2017
Wielki Tydzień – Niedziela Męki Pańskiej
Rok A EWANGELIA W CZASIE PROCESJI I POŚWIĘCENIA PALM Mt 21, 1-11
Wjazd Jezusa do Jerozolimy
+ Słowa Ewangelii według świętego Mateusza
Gdy się przybliżyli do Jerozolimy i przyszli do Betfage na Górze Oliwnej, wtedy Jezus posłał swoich uczniów i rzekł im: „Idźcie do wsi, która jest przed wami, a zaraz znajdziecie oślicę uwiązaną i źrebię z nią. Odwiążcie je i przyprowadźcie do Mnie. A gdyby wam kto co mówił, powiecie:
«Pan ich potrzebuje, a zaraz je puści.»”
Stało się to, żeby się spełniło słowo proroka: „Powiedzcie Córze Syjońskiej: Oto Król twój przychodzi do ciebie łagodny, siedzący na osiołku, źrebięciu oślicy.”
Uczniowie poszli i uczynili, jak im Jezus polecił. Przyprowadzili oślicę i źrebię i położyli na nie swe płaszcze, a On usiadł na nich. A ogromny tłum słał swe płaszcze na drodze, inni obcinali gałązki z drzew i ścielili na drodze. A tłumy, które Go poprzedzały i które szły za Nim, wołały głośno:
„Hosanna Synowi Dawida.
Błogosławiony, który przychodzi w imię Pańskie.
Hosanna na wysokościach.”
Gdy wjechał do Jerozolimy, poruszyło się całe miasto, i pytano: „Kto to jest?” A tłumy odpowiadały: „To jest prorok Jezus z Nazaretu w Galilei.” Oto słowo Pańskie.
Objawienie Mesjasza
Oto pierwszy raz Pan Jezus nie zabrania wołać, że jest Mesjaszem. Pan zabronił Piotrowi , aby nikomu o tym nie mówił i innym apostołom. A ludzie teraz wołają: „Hosanna Synowi Dawida. Błogosławiony, który przychodzi w imię Pańskie. Hosanna na wysokościach.” Mt 21
„Hosanna! Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie. Błogosławione królestwo ojca naszego Dawida, które przychodzi. Hosanna na wysokościach.” Mk 11
„Błogosławiony Król, który przychodzi w imię Pańskie. Pokój w niebie i chwała na wysokościach”. Łk 19
U ludzie wołając odnoszą się do tego co Bóg powiedział Dawidowi przez proroka Samuela:” Kiedy wypełnią się twoje dni i spoczniesz obok swych przodków, wtedy wzbudzę po tobie potomka twojego, który wyjdzie z twoich wnętrzności, i utwierdzę jego królestwo. On zbuduje dom imieniu memu, a Ja utwierdzę tron jego królestwa na wieki. Ja będę mu ojcem, a on będzie Mi synem, a jeżeli zawini, będę go karcił rózgą ludzi i ciosami synów ludzkich. Lecz nie cofnę od niego mojej życzliwości, jak ją cofnąłem od Saula, twego poprzednika, którego opuściłem. Przede Mną dom twój i twoje królestwo będzie trwać na wieki. Twój tron będzie utwierdzony na wieki”.
Dlaczego właśnie teraz nie zabrania Pan Jezus tego objawiania .
Ponieważ to jest ten dzień objawienia zapowiedziany w przez Daniela w proroctwie o 70 tygodniach, które jest bardzo precyzyjne i dokładnie określa objawienie się Mesjasza i Jego śmierć.
Ustalono siedemdziesiąt tygodni
nad twoim narodem i twoim świętym miastem,
by położyć kres nieprawości,
grzech obłożyć pieczęcią
i odpokutować występek,
a wprowadzić wieczną sprawiedliwość,
przypieczętować widzenie i proroka
i namaścić to, co najświętsze.
Ty zaś wiedz i rozumiej:
Od chwili, kiedy wypowiedziano słowo,
że nastąpi powrót i zostanie odbudowana
Jerozolima, do Władcy-Pomazańca –
siedem tygodni
i sześćdziesiąt dwa tygodnie;
zostaną odbudowane dziedziniec i wał,
w czasach jednak pełnych ucisku.
A po sześćdziesięciu dwóch tygodniach
Pomazaniec zostanie zgładzony
i nie będzie dla niego… (wszakże mu to nic nie zaszkodzi – Biblia Gdańska) Dn 9 24-26a
Dla zrozumienia tego fragmentu ważne jest, aby rozumieć, że jest to dokładnie proroctwo o 70 tygodniach lat – co oznacza 70*7 lat to daje 490 lat. Proroctwo to mówi, że Mesjasz objawi się po 7 i 62 tygodniach (lat) od pojawienia się zapowiedzi o odbudowie Jerozolimy – „I oto, gdy w miesiącu Nisan dwudziestego roku panowania króla Artakserksesa … i rzekłem królowi: „Jeśli to odpowiada królowi i jeśli sługa twój ma względy u ciebie, to proszę, abyś mnie posłał do Judy, do grodu grobów moich przodków, abym go odbudował”. … I król, gdy podałem mu termin, raczył mnie wyprawić.” Ne 2 1a, 5,6a
Jest to bardzo precyzyjnie podana data. Jednocześnie wiemy, że Artakserkses I Długoręki – król perski z dynastii Achemenidów, syn Kserksesa I, panował w latach 465 p.n.e. – 424 p.n.e.* Co oznacza, że rok wydania zgody na odbudowę Jerozolimy to rok 445 p.n.e. jeśli dodamy do tego toku, 69*7, czyli 483 lata co daje 38 lat z odejmowania
Jednak Daniel otrzymał proroctwo w Babilonie i tam rok był liczony jako 360 – co daje różnicę około 6 lat oznacza to, że po dokładnym wyliczeniu okazuje się, że Pan Jezus dokładnie wybiera dzień na ukazanie się ludowi Izraela – wypełnia proroctwo Daniela. Jednocześnie proroctwo Zachariasza:
Raduj się wielce, Córo Syjonu,
wołaj radośnie, Córo Jeruzalem!
Oto Król twój idzie do ciebie,
sprawiedliwy i zwycięski.
Pokorny – jedzie na osiołku,
na oślątku, źrebięciu oślicy. Za 9.9
Dlatego widzimy taką reakcję faryzeuszów: „Nauczycielu, zabroń tego swoim uczniom.”
Lecz odpowiedź Pana Jezusa musiała ich bardzo zaskoczyć: „Powiadam wam, jeśli ci umilkną, kamienie wołać będą.” Bo w ten sposób Pan potwierdza, że właśnie objawia się jako Mesjasz i dokonuje się wypełnienie części proroctwa o 70 tygodniach.
Gdy wjechał do Jerozolimy, poruszyło się całe miasto, i pytano: „Kto to jest?” A tłumy odpowiadały: „To jest prorok Jezus z Nazaretu w Galilei.”
Amen.