REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO 900-LECIA DIECEZJI LUBUSKIEJ
REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO 900-LECIA DIECEZJI LUBUSKIEJ
§ 1.POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Organizatorem konkursu jest Komitet Organizacyjny ds. Obchodów 900-Lecia Utworzenia Diecezji Lubuskiej w Ośnie Lubuskim, ul. Różana 6, 66-220 Ośno Lubuskie. Organizatorem Wykonawczym jest Stowarzyszenie Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Słoneczna 63, 66-400 Gorzów Wlkp.
-
Patronat honorowy nad konkursem objął JE Ksiądz Biskup Diecezjalny Tadeusz Lityński.
-
Patronat medialny nad konkursem sprawują: „Gość Niedzielny Zielonogórsko-Gorzowski”, „Aspekty” oraz EchoGorzowa.
-
Regulamin, z załącznikami, znajduje się na następujących stronach internetowych: www.diecezjalubuska.pl, www.bratkrystyn.pl, www.EchoGorzowa.pl.
-
Zgłoszenia prac fotograficznych w konkursie wraz z wymaganymi dokumentami, o których mowa w § 4, są przyjmowane do dnia 31 sierpnia 2024 r.
-
Zgłoszenia, które wpłyną po terminie, nie biorą udziału w konkursie.
-
Ogłoszenie wyników konkursu przez Komisję oceny prac konkursowych nastąpi do dnia 30 września 2024 r.
-
Lista zwycięzców oraz nagrodzone i wyróżnione prace zostaną zamieszczone na wyżej wymienionych stronach internetowych.
-
Organizatorzy powiadomią Zwycięzców o wynikach konkursu, na piśmie drogą pocztową na wskazany przez uczestnika adres w terminie 14 dni kalendarzowych od ogłoszenia wyników.
-
Nagrody odbierane będą osobiście po ogłoszeniu wyników na specjalnej gali Diecezjalnego Komitetu Organizacyjnego 900-lecia Diecezji Lubuskiej.
§ 2. CEL I ADRESACI KONKURSU
-
Konkurs stanowi zachętę dla fotografów profesjonalistów i amatorów do utrwalania w pamięci historycznego dziedzictwa narodowego, związanego z założeniem i istnieniem Diecezji Lubuskiej.
-
Konkurs ma zainspirowa
-
, osoby młodsze i starsze, do poszukania oraz odwiedzenia różnych terenów dawnej Diecezji Lubuskiej; sfotografowania, w charakterze ogólnym oraz szczegółowym, jej ważnych miejsc i obiektów.
§ 3. PRZEDMIOT KONKURSU
-
Przedmiotem konkursu jest dokument fotograficzny dotyczący materialnych śladów istnienia chrześcijaństwa na terenie historycznej Diecezji Lubuskiej. Materialne ślady to: architektura sakralna, pomniki, miejsca kultu, cmentarne nagrobki, epitafia, posągi, sarkofagi, figury, eksponaty muzealne, artefakty związane z historią Kościoła katolickiego na ziemiach dawniejszego Biskupstwa Lubuskiego itp.
-
Dopuszczamy do konkursu zdjęcia z albumów (z podaniem źródła, miejsca i osoby właściciela) oraz krótkie wspomnienia świadków, dokumentujące już nie istniejące lub zachowane pozostałości z tamtych lat. Uwaga: wspomnienia świadków wymagają stosownych oświadczeń dot. RODO.
§ 4. ZASADY UDZIAŁU W KONKURSIE
-
Do udziału w konkursie mogą przystąpić osoby pełnoletnie. Warunkiem udziału w konkursie osób niepełnoletnich jest pisemne zezwolenie jednego z ich rodziców lub prawnego opiekuna.
-
Udział w konkursie nie wiąże się z poniesieniem opłaty wpisowej.
-
Konkurs ma charakter otwarty.
-
Zgłoszeniem przystąpienia do konkursu jest dostarczenie, na adres Organizatorów (zob. §1. pkt 1), prac konkursowych oraz podpisanych i poprawnie wypełnionych dokumentów:
a/ karty zgłoszenia prac fotograficznych, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu;
b/ oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 2);
c/ umowy nieodpłatnego przeniesienia autorskich praw majątkowych (załącznik nr 3).
-
Zgłoszenie udziału w konkursie jest równoznaczne z akceptacją regulaminu konkursu oraz wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r.o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r.).
-
Prace konkursowe powinny być dostarczone w zestawie minimum 5 zdjęć, w formie cyfrowej lub papierowej, wysokiej jakości; powinny być wykonane na terenie historycznej Diecezji Lubuskiej.
-
Pliki należy dostarczyć na nośniku cyfrowym (pendrivie).
-
Na karcie zgłoszenia do zdjęć należy załączyć: nazwisko i adres autora, numer zdjęcia z krótkim opisem tego, co się na zdjęciu znajduje, adres fotografowanego miejsca lub jego przybliżoną lokalizację.
-
Dozwolona jest podstawowa obróbka zdjęcia: kolorystyka, ekspozycja i jakość fotografii. Zdjęcia mające elementy wklejone, wygenerowane za pomocą sztucznej inteligencji, lub w jakiś inny sposób poddane fotomanipulacji, będą odrzucane. Na zdjęciach nie mogą znajdować się takie elementy, jak: data wykonania zdjęcia, znak wodny, podpis autora itp.
-
Wyboru zwycięzców konkursu dokonuje jury konkursu na podstawie oceny zgodności pracy z założeniami i kryteriami podanymi w regulaminie.
-
Szczegółowa mapa i wykaz parafii wchodzących w skład Diecezji Lubuskiej oraz krótka historia Biskupstwa Lubuskiego zamieszczona jest na stronie internetowej: www.diecezjalubuska.pl.
§ 5. JURY KONKURSU
Jury konkursu jest zespołem powołanym przez Organizatora konkursu do oceny prac konkursowych oraz wyboru najlepszych prac. Jury składa się z przedstawiciela Kurii Diecezjalnej Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej, przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego ds. Obchodów 900-lecia Utworzenia Diecezji Lubuskiej, przedstawiciela Stowarzyszenia im. Brata Krystyna w Gorzowie Wielkopolskim oraz reprezentanta patronów medialnych i przedstawiciela Związku Artystów Fotografików.
§ 6.TERMINARZ KONKURSU
1. Oficjalne ogłoszenie konkursu – kwiecień 2024 r.
2. Termin nadsyłania prac – do 31 sierpnia 2024 r.
3. Zakończenie oceny nadesłanych prac przez jury i ogłoszenie wyników konkursu nastąpi do 30 września 2024 r.
5. Uroczyste wręczenie nagród; otwarcie wystawy prac zwycięskich i wyróżnionych oraz prac o najwyższej wartości historyczno-dokumentacyjnej – październik 2024 r.
6. O terminie wręczania nagród i certyfikatów uczestnicy będą powiadomieni indywidualnie.
§ 7. PRAWA AUTORSKIE
1. Uczestnik konkursu, przesyłając zgłoszenie udziału w konkursie, oświadcza, iż przysługuje mu pełnia autorskich praw osobistych i majątkowych oraz praw pokrewnych w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. z 2006 r., nr 90, poz. 631 ze zm.) a także innych praw niezbędnych do opublikowania.
2. W przypadku gdy Uczestnik konkursu nie jest autorem lub współautorem zgłoszonych prac, to przez fakt zgłoszenia udziału w konkursie Uczestnik oświadcza, że dysponuje wszelkimi prawami oraz wymaganymi zgodami, w tym od autorów, współautorów i/lub właściwych organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi, niezbędnymi do opublikowania.
§ 8. NAGRODY
-
Zwycięzcy, w kategorii dorośli, otrzymają nagrody:
I miejsce – nagroda 2000 zł
II miejsce – nagroda 1500 zł
III miejsce – nagroda 1000 zł
-
Przewidzianych jest 5 dyplomów-wyróżnień z nagrodami o wartości po 300 zł.
-
Kategoria młodzież szkolna:
I miejsce 800 zł;
II miejsce 600 zł;
III miejsce 500 zł
– trzy wyróżnienia po 250 zł -
Za każde miejsce na podium uczestnik konkursu otrzyma okolicznościową statuetkę.
-
Każdy uczestnik konkursu otrzyma okolicznościowy certyfikat od organizatorów dotyczący uczestnictwa w konkursie fotograficznym z okazji 900-lecia Diecezji Lubuskiej.
§ 9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych informujemy, iż: Administratorem danych osobowych uczestników konkursu jest Stowarzyszenie Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna, 66-400 Gorzów Wlkp., ul. Słoneczna 63.
-
Z Administratorem Ochrony Danych Organizatora można skontaktować się w następujący sposób: tel. 95 7227105, tel. kom. 600857105.
-
Organizator przetwarza dane osobowe w zakresie zgodnym z przekazanym formularzem zgłoszeniowym. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz konieczne do wzięcia udziału w konkursie. Konsekwencją niepodania niezbędnych danych będzie brak możliwości zakwalifikowana zgłoszenia do konkursu.
-
Dane osobowe przetwarzane będą przez Organizatora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO w celu przeprowadzenia konkursu, w tym w szczególności wyłonienia Laureatów i nagrodzonych, ogłoszenia i publikacji wyników oraz wydania nagród.
-
Dane osobowe będą przetwarzane od chwili ich pozyskania przez czas, jaki jest niezbędny do przeprowadzenia onkursu i wydania publikacji. Po okresie niezbędnym dla ustalenia roszczeń i obrony przed roszczeniami dane osobowe nie będą wykorzystywane. W sytuacji korzystania z prac konkursowych, na wniosek zainteresowanego, dane osobowe zostaną zanonimizowane.
-
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują następujące prawa:
-
dostępu do danych, informacji o przetwarzanych danych oraz otrzymania ich kopii,
-
sprostowania (poprawiania) danych,
-
usunięcia danych – dane osobowe zostaną usunięte niezwłocznie, jeżeli nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane lub są przetwarzane, albo gdy została cofnięta zgoda na ich przetwarzanie lub w pozostałych przypadkach wskazanych w art. 17 ust. 1 RODO,
-
ograniczenia przetwarzania danych, ze skutkiem równoznacznym z rezygnacją z udziału w konkursie,
-
wycofania udzielonej zgody w każdym momencie, ze skutkiem równoznacznym z rezygnacją z udziału w konkursie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem,
-
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
-
Aby zrealizować swoje prawa należy skontaktować się z Organizatorem zgodnie z danymi wskazanymi w ust. 1. Organizator informuje, że nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
-
Organizator nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich, tj. poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego ani do organizacji międzynarodowej.
-
Wysyłając zgłoszenie na konkurs, Uczestnik akceptuje całość regulaminu konkursu oraz zgadza się na udzielenie nieodpłatnej i dożywotniej licencji na wykorzystywanie prac swojego autorstwa na rzecz Komitetu Organizacyjnego ds. Obchodów 900-lecia Utworzenia Diecezji Lubuskiej w Ośnie Lubuskim oraz na rzecz Stowarzyszenia Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna w Gorzowie Wlkp., z zachowaniem osobistych praw autorskich.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do bezpłatnej reprodukcji prac na potrzeby reklamy, artykułów prasowych, okolicznościowych publikacji oraz pokonkursowych wystaw.
§ 10.KONTAKT
-
Sekretariat konkursu znajduje się w siedzibie Stowarzyszenia Pomocy Bliźniemu, 66-400 Gorzów Wlkp., ul. Słoneczna 63.
-
Informacje nt. konkursu można uzyskać pod ww. adresem, tel. 95 722 71 05, tel. kom. 600 857 105. Osoba odpowiedzialna – ks. Henryk Grządko.
W imieniu organizatorów konkursu
Ośno Lubuskie, dnia 5.04.2024 r.
Załącznik nr 1 do regulaminu konkursu
KARTA ZGŁOSZENIA PRAC FOTOGRAFICZNYCH w konkursie fotograficznym z okazji 900. rocznicy Diecezji Lubuskiej
Imię i nazwisko uczestnika konkursu …………………………………………………………
Adres do korespondencji ……………………………………………………………………….
Telefon/e-mail ………………………………………………………………………………….
O Ś W I A D C Z E N I E
Oświadczam, że zapoznałem/am się z regulaminem konkursu fotograficznego z okazji
900. rocznicy Diecezji Lubuskiej.
Oświadczam, że zawarte w niniejszej karcie dane są prawdziwe, a przesłane przeze mnie prace wykonałem/am osobiście, mam do nich wyłączne prawa i nie są obciążone roszczeniami osób trzecich. Oświadczam również, że nie naruszyłem prawa wizerunku osób występujących na zgłoszonych do konkursu fotografiach, wykonanych przeze mnie w miejscach i obiektach dostępnych publicznie lub też w innych okolicznościach, ale za wiedzą i zgodą przedstawionych osób.
Wyrażam również zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, określonych w regulaminie konkursu.
…………………………………………………………………
Data, podpis czytelny Uczestnika
POTWIERDZENIE PRZYJĘCIA PRAC FOTOGRAFICZNYCH
opisanych zgodnie z regulaminem konkursu
/wypełniają Organizatorzy konkursu/
Liczba opisanych zdjęć w formie papierowej …………………………………………………..
Liczba opisanych zdjęć w formie cyfrowej …………………………………………………….
Potwierdzenie odbioru
…………………………………………………………………
Data, podpis Organizatora, pieczęć
Załącznik nr 2 do regulaminu konkursu
ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
OŚWIADCZENIE w sprawie wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych, niezbędnych do udziału w konkursie fotograficznym z okazji 900-lecia utworzenia Diecezji Lubuskiej
Ja niżej popisana/y, wyrażam zgodę na przetwarzanie następujących kategorii moich danych osobowych (imię, nazwisko, telefon, mail, adres itp.) niezbędnych w zakresie uczestnictwa w konkursie fotograficznym z okazji 900-lecia utworzenia Diecezji Lubuskiej. Podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne i wymagane regulaminem konkursu. Jest mi wiadomym, że mam prawo do: 1) żądania, od wskazanego w niniejszym oświadczeniu administratora danych osobowych, dostępu do moich danych osobowych; 2) sprostowania moich danych osobowych; 3) usunięcia moich danych osobowych; 4) ograniczenia przetwarzania moich danych osobowych; 5) wniesienia, do wskazanego w niniejszym oświadczeniu administratora danych osobowych, sprzeciwu wobec przetwarzania moich danych osobowych: a) na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim; b) do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych z przyczyn związanych z moją szczególną sytuacją, chyba że przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym; 6) przenoszenia moich danych osobowych; 7) wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie moich danych osobowych narusza przepisy RODO; 8) wycofania w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie moich danych osobowych.
Nazwisko i imię uczestnika konkursu…………………………………………………………..
Adres ……………………………………………………………………………………………
Data, miejsce i podpis osoby wyrażającej zgodę